26 september 2012

MÅLA DINA VÄGGAR I 2 OLIKA KULÖRER


FUNDERAR du på att måla dina väggar hemma? Sugen på att prova något nytt? Då vill jag visa dig en "ny" teknik där du anväder dig av 2 olika kulörer och får ett utseende som inte har skarpa, raka kanter... och snyggt blir det! Färgerna flyter liksom in i varann...
 
Roligt att se dessa bilder, för en så där 7-8 år sen målade jag tillsammans med Hasse miljöer i denna teknik på mitt förra arbete i färgbutik. Tänk att vi var så före vår tid!!!
 
Vill du se exakt hur du ska göra tycker jag att du ska besöka LADY INSPIRATIONSBLOGG där visar de enkelt hur du gör, med fina bilder.

Självklart använder du dig av supermatt väggfärg, det blir en fin yta utan några "blänk". Lady pure color tipsar jag dig om!

Kulörerna de använt sig av är 486 SILKE (den ljusa) & 8430 OLIVENTRE



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...